mandag, mars 27, 2006

glem fjellene?

merkelig opplegg.
vel, det en ting i denne byen jeg ikke helt klarer å forstå eller analysere. og det er de mange trykkene, som er litt gjemt, rundt om i langgata (gågata) i sandnes, der det står: "glem fjellene". du finner påskriften på benker, på bakken og litt her og der... hva er dette for noe?

glem fjellene liksom.. HALLO.

de som har skrevet det har i alle fall aldri satt sine bein i nordnorge. for de fjellene der, de skaper inntrykk som aldri kan glemmes. jeg kommer aldri til å glemme fjellene. aldri.

og jeg kan ikke forstå at noen vil glemme dem? selv med mine gode anlyse kunnskaper som det kvinnelige kjønn kan jeg ikke forstå det...
publiserer i sammenhengen et bilde av min kjære mamma med noen vakre fjell i gaivuotna i bakgrunnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

SÅ SANT SÅ SANT!!!!! de kajn aldri ha sotte sine bein på ækte fjellvare!!! NordNorges skatt e naturn, å fjellan e nån fantastiske byggværk!! åg de kan ALDRI glæmmes:D

glæm fjellan?!!.. da kan en heller glæm siddisan..eller..nei, det går heller ikke ann.. de har jo nesten den bæste dialekta så..(flaut å innrømme det, nordlandspatriot som æ e)...

nei Solveig, vi vet ka fjellan gjør me oss:D vi får bare synes synn på de dakars uvitanes rogalenningan... Husk, åg beundre fjellan:) det gjør æ:D