torsdag, mars 23, 2006

gøy med rulletrapp?


bekrefte eller knuse min teori...

jeg og rune var på skolebeøk igår, som vi så ofte er. så har jeg hatt den samme andakten endel ganger i det siste - om Guds fem fingre. til langfingeren forteller jeg blant annet en historie som omhandler rulletrapp. og bruker i den forbindelse å framheve hvor gøy man syns det var da man var små å leke i rulletrappa på kjøpesenteret, gjerne gå ned motsatt vei av rulletrappa osv...

dette har jo jeg da trodd var en allmenn ting for små barn - rulletrapp er gøy.
vel, helt til igår...

etter at jeg var ferdig skulle rune (les: elvis) synge to sanger til, men før det måtte han liksom bare si noe (for øvrig til en forsamling som hadde fulgt veldig godt med hele veien - 60 i tallet) til gjengen på godalen vgs...
- rune hadde da en teori på at det var fordi jeg var fra nord-norge jeg syntes det var så gøy med rulletrapper og fordi det sikkert var 300 mil til nærmeste rulletrapp..osv.. :)
og at han egentlig aldri har syntes rulletrapp har vært noe spesielt stort.

vel, de på godalen lo. og jeg lo med. men ikke vet jeg om det var fordi de var enige med rune, eller om det var fordi det alltid er gøy å mobbe en nordlending... hehe.

så, jeg er litt interessert i å forske litt på dette:
er rulletrapp allment gøy for barn, eller er det kun et nord-norsk fenomen, og hvor leker barn i rulletrappene.

så kjære blogleser: kanksje du kunne svare på dette; syntes du rulletrapper var gøy å leke i som liten? hvor i landet kommer du fra? og har du noen brae rulletrapphistorier å komme med? og hva er din generelle oppfatning om barn og rulletrapper?

11 kommentarer:

Anonym sa...

hei, jeg elsket å gå motsatt vei i rulletrappa, men jeg har jo da også bodd i Tromsø i 6 år, men om det var etter jeg var blitt glad i å gå motsatt vei i rulletrappa eller før vet jeg dessverre ikke. men rulletrappemotsattveigåing er kjempe knall

Silje Helene Kristin sa...

Jeg syntes det var gøy med rulletrapper, men lekte sjelden i dem fordi jeg syntes det var litt skummelt å gå motsatt vei - særlig hvis det skulle komme noen (voksne) jeg ikke kjente den riktige veien... hehe :) Jeg er jo fra Nord-Norge, men har begge røtter fra Nittedal utenfor Oslo... Alle barn BØR i alle fall synes at rulletrapper er gøy, synes nå jeg.......
:)

Anonym sa...

jeg er fra oslo og forsår ikke hva dere prater om

Rulletrapp?

komme seg opp og ned med

SOLveig sa...

tok forresten en liten sjekk på ungdomsmøte igår her i sandnes, og der va det ingen nordlendinga forutenom mæ, og ca halvparten syntes det va gøy å leke i rulletrapp da dem va små.
følte egentlig at det bekrefta min teori..?!

Anonym sa...

kongablogg, keep it up, sandnes e ein kongaby :P

mr. sandnes ;-)

Anonym sa...

Rulletrapp er alltid gøy! Personlig foretrekker jeg de med litt sprett i på flyplasser:)
Hilsen søster i Ånden, Siri Helene

Hege sa...

i bodø har vi rulletrapper som gelenderne går bakover av og til,men restrn av trappa andre vei... absolutt noe rulletrapp elskere burde sjekke ut.. tilogmed et glass som eksploderte i det en dag.. yohoo..

Hege sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

jeg er også fra oslo, og synes rulletrapper var moro, da jeg var liten! i oslo har vi rullebaner (rullefortau) også, og det er om enn enda morrore, hvertfall de som går i bakke opp/ned.

i alta er det ikke rulletrapper... og det er i nord-norge

SOLveig sa...

nydelige innspill her.

føle kanskje at æ har fått bekrefta min teori..?! og æ kan igjen puste normalt og ikkje slite med tvil om virkelighetsoppfatning...

SOLveig sa...

no må vi ta det litt med ro her. innlegget e ikkje sletta av mæ, men av personen som faktisk skreiv det - og det kan jo i grunnen æ ikkje gjøre så mye med...