tirsdag, april 04, 2006

farmor 85


min kjære besteste farmor, borgny, har idag passert 85 år.

og jeg syntes det fortjente en egen post på blogen.

farmor er 85.
..sykler/sparker enda til butikken 7 km unna.
..baker brød selv.
..lager verdens beste vafler.
..henter ved i sjåen.
..bor helt alene, men tenker på alle naboene.
..lager raspaball til hele familien når vi har lyst på.
..leser mange aviser hver dag og er nesten mer oppdatert enn meg.

..og lista kunne ha fortsatt så mye lenger..
men aller mest så er farmor et av mine største forbilder. i det å elske jesus. i det å engasjere seg for andre. i det å be for andre mennesker. i det å være frimodig med det man tror på.

farmor er en helt.
hvilket løp - 85 år.
heia farmor.

3 kommentarer:

Unknown sa...

one generation shal laud Your works to another and shall declare Your mighty acts...

bestemødre e fantastiske, gi dem ære som du, solveig, gjør!
Du e fantastisk, og æ e heldig som får lov å kjenne dæ. Du e nok mye av den du é pga generasjonan som e før dæ, og det inkludere jo din kjære farmor som i dag bursdag har!!

Gratulerer med dagen Borgny

Silje Helene Kristin sa...

så artig!
farmora mi heite også borgny! :)
Men ho e et tiår yngre...
Nu ska æ t Oslo, og så t Bergen :) d blir fint :) hørte ho Ida ska besøk dæ på mandag :) Håpa dåkker får d superkoselig! god påske! :D

Anonym sa...

hei Solveig!!

Takk for koselig komentar på bloggen min=)
Du har jo en genial blogg!!
Skal du til Sortland i sommer??