søndag, april 09, 2006

liker pop og er stolt av det!


nok en teori fra den tenkende solveig...

teori: de fleste liker pop-musikk, men vil ikke innrømme det.

har du tenkt på det at det er pop musikk som selger best, stort sett, men så og si ingen vil vedkjenne seg at de liker å høre på det? merkelig. hvorfor er det slik at man liksom må tulle med det dersom man setter på noe pop - da er det liksom bare for moro, og man unskylder seg nesten for det på en måte...

det som er slående er at når man først setter på noe pop, eksempelvis backstreet boys, spice girls og britney, så kan alle tekstene og kan synge med.. snålt i og med at "ingen hører på dette egentlig.."

og har det bare gått ti år siden plata kom ut, da kan man høre på det og le litt og si det frembringer gode minner - da har det plutselig gått under sjangeren 90-tallsmusikk og da er det greit å like liksom. men for all del, "vi liker ikke pop".

folkens: show me the meaning av å ikke kunne innrømme at av og til så er det gøy med pop. det gjør oss glade. det gir oss godt humør. og vi synes av og til det er gøy å synge av full hals til everybody, lifetime guarantee, baby one more time og quit playing games with my heart...

hilsen solveig (og jeg vet connie er med meg) som liker pop og er stolt av det.

bildet er fra i fjor sommer fra en herlig popstund i røsslyngveien 36.

16 kommentarer:

SOLveig sa...

apropos musikk så anbefales den nyeste plata fra hillsong united - united we stand - på det aller aller aller sterkeste.

Anonym sa...

Jeg har valgt å gå til det drastiske skritt og vedkjenne meg som en eier av en hel Westlife plate! Det var godt å få sagt dette! Dessuten kan jeg en haug med menigsløse tekster også, kunn fordi hode mitt har klister. (okei hører faktisk på pop)

Anonym sa...

Solveig, grunnen til at alle kan tekstene til de sangene du her refererer til er jo at de spilles på radioen HELE tiden. Dermed lærer folk flest seg tekstene enten de vil eller ikke. Og derfor er det at folk som i utgangspunktet er negativ til pop kan så mange sanger i nevnte sjanger. Så det så.

SOLveig sa...

hvorfor spilles de på radioen hele tiden?

Anonym sa...

Hoppsann Solveig! Den var smart! Nå ville du lure meg til å skrive "fordi de selger mest". Men jeg lar meg ikke lure! Uansett, for å svare på spørsmålet ditt uten å bli lurt, de spilles på radioen hele tiden fordi de forskjellige kanalene tar utgangspunkt i forskjellige lister, og da tenker jeg spesielt på vg-lista, singellista. På denne lista har det en tendens til å samle seg mye pop. Og siden de fleste som kjøper singler er folk som liker pop, fordi pop stort sett er det som gis ut på singler, går dette ut over oss som kanskje ikke liker pop så veldig godt, og heller vil kjøpe et album fremfor en singel.

Så det så.

SOLveig sa...

hvorfor gir ikke de andre ut singler?

Unknown sa...

jammen UNITED er jammen ikke pop...
den nye cd´n er kjempebra, ingen over, ingen ved siden av... eller kanskje, men fryketlig bra er det, selv om vi får det hver dag her, og jeg ikke hører så mye på cd'n.

selvfølgelig liker vi pop.
14-IS FOREVER!!
ville ikke vært det samme uten POP?? hva skulle man hatt i steden for? trance lissom??
ehhm , jeg tror ikke det. folk liker sanger man kan syyyynge (evnt. skråle) med på , av FULL hals, sanger som har glad-melodier knyttet til seg, slik at man bare blir i kjempegodt humør!!!
ja DET liker vi!!!

HIT ME BABY ONE MORE TIME, sier bare jeg!
love you, sis

Anonym sa...

Jeg syns du er en god spørsmålsstiller Solveig!! Yeah.. Man er jo ikke tvungen til å høre på listepop på radioen. Går man i butikk finnes det noen geniale orange ørepropper for de som virkelig er i mot pop. Men jeg tror heller jeg vedkjenner meg som en pop hører. Det andre blir litt slitsomt.

Anonym sa...

Solveig, dette kan komme til å skli ut.

Anonym sa...

Så det så.

Anonym sa...

Forresten Solveig, ble du glad da den svenske pop-artisten Carola gikk videre til internasjonal kvalifisering i Grand-Prix? :)

Idalexa sa...

... i og med at æ går på musikklinja e pop helt ut. Det er så enkelt, så enkelt! For dere som forstår dere på musikk, er det jo enkelt nok bare T - S - D - T hele tida!
men æ må da innrømme at æ e begynt å DIGGE beatles, me d e bare for at de var originale på si tid!

yeah. Klassisk, jazz, blues og rock rule.

SOLveig sa...

bendik..
det e helt greit at du ikkje vil innrømme at du like pop...
men ærlighet vare lengst..;) neida, det e greit. og vi kan være venna for det om! SMIL.

men atte ja, seff meget glad for en videre carola.
gennom alt.

takk hege, kanksje æ burde bli advokat..? der e det jo nemli viktig å stille de riktige spm. det fins ikkje dårlige spm, bare dårlige svar..................

Anonym sa...

Ja det er jo helt genialt. Du kan bli den typiske nye ally mcbeal. Da kan du nemlig være litt rar og advokat samtidig. Og jeg tror du kan gå i kun rosa og drikke av rosa drikke flaske. Jeg skulle definitivt valgt deg som advokat da!!:D
God påske!

Silje Helene Kristin sa...

æ lika pop :D
(og syns ikkje d e flaut å innrømme d ;))

Anonym sa...

æ like å pop. sleng på pop før hele internate. =) haha.. eller - det va vel egentlig i fjor. da hadde æ hevy metal folk rundt mæ (i alle fall på den ene sia). ho hørte mæ synge før full hals inne på romme mitt. hahaha =D ho bytta rom... :S

du treng ikke bli advokat... du kan jo bare førtelle folk om Jesus, da må man være flinke med ord å sånn, så ingen misførstår.

smil latter og sol