mandag, mai 08, 2006

hjemmelagde kjøttkaker

idag har jeg kanskje vært den mest velsigna jenta i verden.


for det første så viser gradestokken 24 grader i skyggen, og da kan man jo ikke annet å smile og føle seg velsignet og være glad.
og det er akkurat hva jeg er. (med solskille)
og som om ikke det skulle være nok ble jeg invitert hjem til en familie på middag.
enda større smil.
og det å spise middag med en stor familie er noe man setter skikkelig(!) pris på når man bor så langt borte fra sin egen..!!!
og mor kvammen lager noen fantastiske kjøttkaker.
takknemlighet i hjerte.

- glad solveig

6 kommentarer:

Anonym sa...

ut i fra intet drømte jeg rare ting om deg i natt, solveig;)
dere hadde "høstmarken skole" på ei strand, uten scene. og når du ikke var "på scena" så bare lå du å sov på sia, eller leste til naturfageksamen. og av en eller annen grunn, så hadde kaptein sabeltann blitt skrevet inn i "høstmarken"...

var ijalfall en morsom natt;)

Solveig M sa...

Jeg har vært SÅ heldig denne uka. -8 kr på kontoen (etter et heftig russetreff i Harstad!!!).

Mandag: Connie kommer, og vi spiser stekt kylling, fløtegratinerte poteter, ris, salat og jordbær dyppa i sjokolade (fondye) til dessert.

Tirsdag: Connie og Ørjan inviterer seg selv (og alle ingrediensene til lasagne m salat og hvitløksbrød + hermetisk-ett-eller-annet med krem til dessert) på middagsbesøk til meg.

Onsdag: Mamma kom på besøk, og vi spiste suppe. Og så handla hun masse mat til meg!!

Torsdag: Mamma er her ennå og lager risengrynsgrøt av upolert ris (må smakes!)

Fredag, lørdag, søndag: ...bruker jeg av matlageret mamma kjøpte inn

Mandag: STIPEND!

PS: Jeg har oppdatert bloggen min=) =)

SOLveig sa...

anne lene: ja, man drømme om rare ting av og til. imorges så våkna æ opp og trudde æ hadde drømt at æ hadde avtalt i tlf å være med på et skolebesøk idag - men det hadde æ faktisk gjort i virkeligheten... sånt skjer...

ellers e min tolkning at høstmarken skole gjorde et sånn uslettelig inntrykk at den fremdeles jobbe i undebevisstheten din. brukte æ lipgloss i drømmen??

connie: æ glede mæ til du kommer. når du en gang kommer, neste sommer...

solveig1: gratulerer med å være med i blogverdenen. trur det e din første kommentar her. hur NICE som helst;)

SOLveig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Så heldig du er!!

Anonym sa...

er nok sant det du sier, solveig:) men du brukte nok ikke lipgloss i drømmen. du var egentlig ganske slækk og brukte ikke rosa klær i det hele tatt!!