torsdag, mai 18, 2006

med en lyseblå tiltro til landet står vår ungdom i rødt, hvitt og blått



17mai er vi så glad i
moro vi har fra morgen til kveld:

8:00 vekkerklokka ringte
9:00 stod opp og på med bunad
10:00 spleisefrokost hos tom atle
20-30 folk. flott initiativ.
sang gjennom de fleste sanger som bør synges igjennom
-ja vi elsker, norge i rødt, hvitt og blått, nordmannen, vi ere en nasjon vi med osv.
- se, norges blomsterdal sang vi opptil flere ganger
13:45 kjørte hjem
14:00 gav katten 17mai middag
14:15 spiste noe så norskt som brødskive med brunost og leste i Bibelen
14:45 snakket med farmor i telefonen om snøvær i nord
- gratulerer med dagen ærede, barske nordlendinger!!!!
15:00 slettet håret
15:45 stilte opp til marsj i folketoget
16:00 gikk i folketoget under banneret: "jesus er herre"
flere menigheter sammen og med lovsangsband og anlegg på tilhenger etter en traktor
17:00 så på russetoget - shikkelakke
17:15 gikk hjem og tok av meg en dryppende og regnfull, flere kilo tyngre, bunad
18:00 dro til ganddal, til søsknene bøe, på grillings og kos
ingen 17mai uten leker - og lydnivået var særdeles høyt under leken, mor, far og barn
- kun en skade skjeddeunder leken, og det må man vel si seg fornøyd med
20:15 jeg og marianne fikk et akutt behov for MASSE snop og kjørte til shell og stappet i boks
gæste oss så med snop på en biltur rundt sandnes
21:00 tilbake på ganddal og tilbake til jenteprat
23:00 kjørte sisilie og marianne og meg selv hjem
23:45 jeg legger meg, og i det jeg legger meg i senga kommer jeg på at jeg har glemt å spise is
- vel, det får jeg ta et annet år...

7 kommentarer:

Anonym sa...

høres ut som en god 17.mai. æ fikk bare spist to isa, så det va jo ikke nå spess med 17.mai. men sånn blir det når det regne å shell stenge übertidlig. men får spise flere til neste år - da i utlandet, håpe æ på. =)

smil

Idalexa sa...

en 17.mai uten is! går ikke, vettu.

jeg begynte ihvertfall å spise softis, selv om den ikke ble fullført. husker best 16.mai, men nasjonaldagen er ikke å forakte heller.

fortsatt-litt-uopplagt-etter-16.mai-ida

Solveig M sa...

i dag er man litt trett...
men 17.mai var den beste på lenge for meg!
Du vet, de siste årene; meg og du sittende på mix-kiosken, filosoferer om at 17.mai blir ikke det samme igjen før man får barn...

MEN 17.mai i Tromsø er jammen meg mer spennende enn på Strand...

Det skjer faktisk ting i togene. Turnere, dansere, utkledte folk, TIL, tema-russ med band på tilhenger. Er liksom ikke like kjedelig som barnetoget hjemme...

Og så står vi og vinker som kongelige på den øverste balkongen på Jesushuset og roper "Hermann, Hermann!", når ordføreren kommer forbi. Hermann Kristoffersen smiler og vinker, og bandet på balkongen under drar i gang noen koselige låter. Fryd og gammen!

SOLveig sa...

lott og løye.
det e min kommentar.

heldigvis kan man få både i pose og sekk.
hver en dag.
16 og 17.
og alt som godt e.

og isen min, den fikk æ igår
-noen daga på etterskudd...

Anonym sa...

Flott å¨sjå deg med bunad kjære datter

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»