torsdag, juni 08, 2006

ny generasjon rogaland


tirsdag den dag, eller det var vel kanskje kveld, hadde vi en liten avslutning før sommeren for alle styrene i ny generasjon rogaland. og etter en hel formiddag med mye latter og forberedelser av styret (essi, rune og solveig) var man klar for en verdig avslutning for de største heltene klokka seks, atten.

taco stod på menyen, og jeg feilberegnet salatmengden noe så sinnsykt - så har du lyst på salat er det bare å dukke opp besøk..

videre var det leker av ulikt slag. og tegnestafett slo som alltid veldig godt an.
og rune sa noen velvalgte ord om hvorfor vi holder på med ny generasjon. og jeg forstod nok en gang at det er så bra at vi holder på med det vi gjør... så bra, så bra...

det var også tid for noen meget seriøse slæsj useriøse kåringer.

og jeg vil gjengi noen av disse:

årets enmannsavdeling
juryens begrunnelse: jenta har stått på hele året alene, og i tillegg hjulpet i gang andre avdelinger i samme by. og det taler vel for seg selv når hun reiser alene fra haugesund for å være med på avslutningen.
tildeles: VARDAFJELL vgs. v/ ANITA
(bemerkning: anita sov hos meg og kjøpte både sjokoladepudding og karamellpudding til meg. jeg mener, hvor ofte får man det på en tirsdagskveld?)

årets skrål
juryens begrunnelse: det er en plass man kommer på skolebesøk hvor man aldri kan ungå å høre store skrål og skral rundt om i skolegården når man kommer. der er det nemlig en som roper og skriker og gjør alle velinformerte om ny generasjonsmøtene.
tildeles: JON TORGER

årets står-i-døren
juryens begrunnelse: body guard. står alltid i døra på ny generasjonsmøtene og holder roen. får folk inn og få går ut:)
tildeles: KIM på SKEIENE

årets handel
juryens begrunnelse: disse samlet inn 50 000 kr på tre uker for å kjøpe inn bibler til alle skolene i byen så de kunne dele ut til jul.
tildeles: AVDELINGENE I HAUGESUND

årets prekentabbe
juryens begrunnelse: denne personen klarte på et ny generasjonsmøte i sympati å gi film i premie for en dansekonkurranse til en blind...
tildeles: RUNE

i tillegg var det kåringer som årets bønneskole, årets konkurranse, årets skuespill, uavhengighetsprisen og årets nykommer.

heia rogaland, sier bare jeg.
er imponert over innsatsen mange tenåringer har lagt ned dette året for å se jesus bli gjort tilgjengelig på sine skoler.
vi snakker om hverdagshelter, folkens.

5 kommentarer:

Idalexa sa...

nice=)

virkeli noen interessante priser.

forresten, tenkt deg til act i år? hadde vært bra det!

Anonym sa...

bra bilder.
menne... det siste ....??

Anonym sa...

ja... menne... det siste... ??

Anonym sa...

Hei Solveig! Det er kjempekjekt å lese på bloggen din, du skriver veldig bra!

Det irriterer meg mye at jeg ikke kunne komme på Ny Generasjons avslutning, ser ut til at det var kjekt.

Stikker nok innom siden din igjen ;)

-Ingunn Valdis

SOLveig sa...

det siste er en hyllest til øyeblikket.
evt et ønske.