lørdag, juli 15, 2006

solveig i oase(n)

det er mye folk på en gang. det nærmer seg 2000 ungdommer her på tenOase, og ikveld er jeg at på til latt tilbake alene på stand for å verve flest mulig av disse. espen har forlatt. og nå er det meg som gjelder. som skal overbevise om at det er bra å melde seg inn i ny generasjon. noe alle burde bli overbevist om.


etter å ha kjøpt et partytelt som først nesten regnet bort, og så blåste det bokstavelig bort et par ganger, fant jeg og min kollega ut at bilen ikke kan blåse bort.
vi endret taktikk og lagde et "man taver det man haver" klasserom ute i det fri. her kan man sitte ned og høre lærer solveig undervise i ny generasjon (har forresten også hatt en time om kommunismens fall i dag - en gutt som var interessert i det... fint det.alltid beredt og til disposisjon - ps.privattimer kan bestilles..)


har ellers blitt godt kjent med våre naboer, kiosken.
det kalles en vinn-vinn-situasjon.
hvor vi bidrar til hverandres fordeler. og jeg trives med det.

skulle likevel ha vervet litt flere medlemmer.
noen tips til hvordan lykkes i verving?
jeg mener: det koster 20kr for et år og du får en frisbee, og er med å støtte arbeidet om å gjøre jesus tilgjengelig rundt om på skolene. hvem kan si nei..??

sitat:
så hva er da konklusjonen?
bli medlem av ny generasjon IDAG!
sitat slutt.

5 kommentarer:

Sandra Elén sa...

du solveig, du er så smart.......
(du det var ikke tull altså) :)

Anonym sa...

Var det ikke for at jeg allered ER medlem, skulle jeg GJERNE meldt meg inn=)
Du gjør en bra jobb, kjempebra for NG å være synlig på så mange festivaler.
Kan man få kjøpt de frisbee'ene?

SOLveig sa...

frisbee kan nok desverre ikkje kjøpes:)
kun til nye medlemmer.

så om noen ikke er medlemmer, kan de like så godt tre ut av skapet og stå fram... her er det ingen god grunn til å ikke være med i ny generasjon :)

SOLveig sa...

ps. det hjelper ikke å si at man ikkje fikk frisbee da man sjøl blei medlem, det gjorde ikkje æ heller...
:p

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»