fredag, august 04, 2006

årets sjakktrekk


redd barna har satt inn støtet i sommer.
de står på stand til den store gullmedalje.
i løpet av sommeren har de stått på ulike plasser i gågata neste hver dag og prøvd å verve nye faddere.

sjakktrekket kom derimot en stund før sommeren.
vel, der og da føltes det ikke som et sjakktrekk...
men mer som en tabbe av å være urutinert.

i februar ble jeg nemlig stoppet av en redd barna stand på kvadrat (kjøpesenter).
og svak som jeg er,samt et JA-menneske,klarte gutten på standen å overbevise meg til å bli redd barna fadder.
ikke at det er noe galt i det, men det er noe med det å ikke klare å si nei til ting.

men i løpet av sommeren har jeg forstått at mitt JA i februar virkelig var et sjakktrekk.
fordi hver gang jeg går gjennom gågata og blir stoppet av redd barna jeg si:
"jeg er allerede fadder."

og det er fint.
og kanskje vil også de som står på standen snart få med seg at de ikke trenger å spørre meg flere ganger..
(jeg vet jo selv hvor vanskelig det er å huske ansikt, menmen snart må de da kjenne meg igjen..)
og om de idag kanskje skulle kjenne meg igjen og jeg kan gå ubemerket forbi
- da har sjakktrekket oppnådd sitt fulle.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hrmpf... Hvis det er "alt" som skal til for å få de til å slutte å mase, får vel jeg bli fadder jeg og =)

*wannabe samaritaner*

SOLveig sa...

det e alt som skal til.
da ser de på dæ som sin beste venn og du slipper unna alt mas.
helt genialt.

Sandra Elén sa...

du, du vet at de tar "enormt" mye penger til administrasjon, bli heller fadder igjenom en menighet, da går alle pengene til barnet... men du er nå godhjerta og da... hi hi gleder meg til å verve mange mennesker.... hi hi

SOLveig sa...

æ vet det, sandra...
MEN æ støttemye anna bra og.
:)
og i redd barna så treng du bare ågi et beløp en gang i året.
så her e det en vinn-vinn-situasjon..:) det beløpet e verdt sjakktrekket kan man si.

ellers så e æ og mer enn klar til å verve medlemmer.

heia solveig og sandra!!!!!!!!

Anonym sa...

æ er støtter av redd barna. støtte med 50kr i mnd. merkes ikke på lommeboka. æ kan ta mæ en tur å besøke stasjonen demmes i søramerika.
det er heller ikke så masse som går til administrasjon. det er vel 20%eller nå sånt. æ trur det er veldig bra å støtte dem. men det er å veldig bra å støtte nån igjennom ei menighet å ja eller sarons dal.. de gir 100% av det du gir inn rett til den innfødte evangelisten. tommel opp!

smil