søndag, desember 24, 2006

hvit jul.


jeg trenger ikke drømme om hvit jul.
det blir hvit jul.
hva er det jeg alltid har sagt,
nordnorge svikter ikke.

de siste to dagene har snøen dalt ned,
til glede for meg sørboende
som nå er på juleferie i hjembygda.


hvit jul er vakkert.

dette er min pappa og snøfrøsern.
(forklaring for søringer: snøfreser er det vi bruker til å fjerne snø i innkjørselen med..som i moderne snøskuffe)





jeg og min vakre søster har vært på sparketur.
perfekt føre.
og den lilla sparken min kommer nok fram i løpet av jula...


missi og ingla.
missi er kanskje ikke like glad i hvit jul,
men har ei noe valg.
dukkehuset er pyntet med lys.

lys er bra.
dette bildet er nemlig tatt på dagens mest lyse tidspunkt
- i skumringen.

mørketid er julestemning.
så med mørkt ute og snø på bakken
ønsker frøken selle rundberg
jula velkommen.

shalom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

eg og Missi e no søøt!!!!!!!
SNØ E NESTEN D BESTE MED JULA MEN D BESTE E NÅR DU OG TERJE KOMMER!!

Sandra Elén sa...

sjalu, jeg ville også ha en hvit jul å komme hjem til. men men men

elisabeth sa...

å, den lilla sparken!!
den husker jeg godt!

Anonym sa...

"forklaring for søringer" haha