tirsdag, mars 27, 2007

det er vår. tralala vår.



våren er en klisje synger noen.
men denne gangen passer ikke det.
fordi det er ingen klisje med vår i mars.
jeg har aldri opplevd så tidlig vår. tror jeg.
folk går rundt i t-skjorte lizzm.
hvor vanlig er det i mars?

jeg går ikke i t-skjorte.
etter arven fra min far.
og jeg fikk bekreftet hvorfor jeg ikke går i t-skjorte da jeg ringte hjem i dag.

solveig: skulle bare ringe å skryte av det fine været.
pappa: kordan e det?
solveig: det e vår og sol. folk rundt mæ går i t-skjorte.
pappa: nja...du, vet vår lufta, solveig. den e skarp.
solveig: ja, æ vet. æ sir folk går i t-skjorte.
pappa: ikke du?
solveig: nei, æ har på mæ genser.
pappa: flott! bra! ..den vårlufta...

....

men uansett, det er vår.
folk går i t-skjorter midt på dagen.
jeg kunne nyte en lunch ute på en benk.
og i kveld har jeg gått tur i solnedgangen på stranda.
snakk om mars-dag ass!

9 kommentarer:

Sandra Elén sa...

Må si meg litt enig med min bror og vennene hans at du oppdaterer veldig mye, men jeg vill ikke se på de som noe negativt, men du kunne vært litt flinkere på å skrive kommenterer, det er jo det som er gøy, he he bare litt konstruktiv kritikk, men jeg liker deg altså, he he, suss

SOLveig sa...

hehe du;)
nå skal det være sagt at om vi legger sammen alle kommentarene jeg har skrevet og gjør det samme med andre, så tror jeg nok at jeg ville ha vunnet over de fleste da også..for å si det sånn:)

:)

bloggen min skal leve.
det er jo hele poenget - halvdøde ting funker dårlig for meg.
aktive blogger..aktive mennesker..! :)

Anonym sa...

Ja du har vår. Her kaller pappaen din det sommer når det nå er 10 grader og veien endelig er bar. I dag tok lillesøstra di sykkelen fram, og jeg gikk til Trollvikdalen etter scooterløypa med masse snø under beina hele veien. Men det tiner. Pappaen din sier: Det er full sommer!!

Anonym sa...

sku bærre sei:
pass de førr lurelufta!

elisabeth sa...

det e den farlige vårlufta

Anonym sa...

Jeg har fått årets förste bikiniskille..hehe :) 19 grader i Göteborg. Det e faktisk sommer!! ..og så e det bare mars..merkelige saker. Blir ikke forundret om det snör i neste uke. :)

Snakkes

Idalexa sa...

det var veldig fint igår, ja.. mye sol, varmt, men i dag snødde det. naturen er rar.

Anonym sa...

haha, den farlige vårlufta ja, jeg fikk den fra min mor jeg. har lusket rundt med skjerf og jakke lenge etter at venner tok fram t-skjorta i vår-varmen :)

Anonym sa...

æ kommer snart ned til sommern!! hurra!! ingen ting er som en herlig sommer i kristiansand, sandnes og best av alt: Sarons Dal å bading i elva, lesing til eksamen og sole sæ på bænken. være lamme vænna å bare nyte live til en toto-cd. å et helt nytt kvitt skjørt som vare i ei uka før det har fått en svart flækk som ikke vil vækk. det er sommer og glæde. =)