torsdag, november 15, 2007

ny kunnskap.

en liten pause i innhenting av store mengder kunnskap.

det er eksamenstid igjen.
alles store stress?
rundt meg snakker folk med panikk i stemmen om eksamene som venter før jul?
for et slit?

noen solveigrefleksjoner fra de siste ukene:

vi er så heldige som får bo i et land der vi får lov til å ta en utdanning.
fylle oss med kunnskap.
utvikle vår kompetanse på ulike områder.

vi studerer ikke fordi vi må.
vi har ikke eksamen fordi noen ønsker å være slemme med oss.
poenget er jo at vi skal lære, bli dyktige og få kompetanse,
slik at når vi er ferdige så kan vi bruke det vi har lært,
så kan vi bli de beste til å utføre de jobber vi blir satt til å utføre.
sånn at vi kan få bety noe for mennesker rundt oss
- bidra til et bedre samfunn (med at vi bare blir best på det vi holder på med..)

eksamenskarakteren er ikke for å blidgjøre en sensor.
det handler om å bli god på det man skal holde på med.

om man skal gå rundt mange måneder i året å bare bekymre seg og klage,
da er det jammen meg ikke verdt det..da kan man finne på noe annet.
- hva er da vitsen med å studere??

lykke til på eksamen!!

jeg har eksamen imorgen.
jeg smiler.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til.
Hilsen en som ELSKER kunnskap og som jobber med det...!!

Anonym sa...

Bra innstilling og lykke til i morra!

Anonym sa...

Synd eg ikkje leste før i dag, men eg har hørt den før. Skulle ønske fleir såg det slik og tenkte over det positive. Håper eksamen gjekk som du forventa.