lørdag, februar 16, 2008

solveigs balanseteori.


i anledning av å være 84-modell,
der hvilket betyr at 2008 er året hvor 24 års alderen inntreffer,
har jeg grunnet en del på dette med balanse.

et døgn har 24 timer.
og det er ikke uten grunn.
mennesket er skapt slik at en syklus på 24 timer gjentagende er det som holder oss som menneske i balanse psykisk og fysisk (dette har jeg lest en eller annen plass. om du ikke tar det for god fisk, evt kjøttdeig, får du finne de sikre kildene selv),
men for meg er det ganske klart at døgnet ikke har 24 timer med en tilfeldighet.
de 24 timene skaper balanse.

balanseteorien går derfor ut på at når man så blir 24 er det som om noe kommer i hakk.
ikke bare har man levd 24 timer mang en gang,
men man har også kommet dit at man faktisk har levd 24 år.
hvilket ikke kan bety annet enn uslåelig balanse.
som om en eneste stor syklus er fullført.
dette hakket man så havner i er en balanse som man kan holde seg i resten av livet.
om man passer på.

harmoni.

5 kommentarer:

Elisabeth Pettersen Jenssen: sa...

HELT ENIG PUNKTUM

Anonym sa...

gratulerer med overstått!

Anonym sa...

Du, forstår æ dæ rett når æ oppfatte det sånn at HVIS man har en skikkelig GOD FEELING når den 24 vinterdagen treffe (eller høsdagen i mitt tilfelle da..), så får man en UTROLIG bra fremtidsutsikt ka livet ellers har å by på? Skjønte du den?! :) Æ satse på det! En god hypotese, vil æ påstå!

Anonym sa...

Da har du bare å hoppe inn i den neste 24 års syklusen. Lykke til!

Solveig M sa...

dette var godt å lese, for hittil har jeg bare hatt negative assosiasjoner til tallet 24. Nå føler jeg at jeg kan overleve de neste 10 dagene fram mot den store dagen