mandag, februar 06, 2006

Buorra



Det er 6.februar.
Ringer det en reinsdyrbjelle?
Vel, i og med at jeg kommer fra Gaivuotna syntes jeg det var på sin plass med en liten markering av dagen her på blogen.
Særlig siden jeg også har fått noen venner her nede som er en "halv-same-rein"(les:Øystein Bøe)...under tvil. Han og familien bor samtidig i Reinsdyrveien på Ganddal, så derfor er det tidvis godkjent.
Så en særlig hilsen til fam Bøe, alle kåfjordinger, og andre folk som meg som synes fargene i flagget er ganske fine.
Markeringen blir nok ellers liten for min del - burde kanskje fått fri fra jobb..?! Hehe.

Til dere som enda ikke har forstått hva det gjelder: Det er samenes nasjonaldag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA, HURRA!

dagen må feires! her i nr 19 lar vi sara victoria ta seg av det. hun er til gjengjeld på stortinget og spiser frokost!
om enkelte søringer synes dagens feiringsmoment inneholder elementer av uforståelighet, så bare tenk på
gode, norske rikssamer som
MIKKEL GAUP, AILO GAUP og ANN-MARI ANDERSEN og den betydningen disse har hatt med tanke på vår egen livskvalitet!

jeg fikk en gratulasjons-sms idag:
"gratulerer med dagen, lappkjærring"

jeg føler meg hel!

SOLveig sa...

helt fantastisk ørjan!

reint bord.

æ føle mæ og hel, elisabeth.