onsdag, februar 15, 2006

det e så fint å leve


oioioi.

hvilken glede og takknemlighet det er i hjerte mitt over å faktisk bare få lov til å leve.
livet er ingen dans på roser, men det kan være en dans i hjerte likevel.

for det er såmange grunner til å smile. det er så mange grunner til å glede seg. det er så mange grunner til at livet er fint å leve.
hvorfor ikke skrive ned en liste med det som gjør livet fint.. tenkte jeg kunne begynne,og så kan dere gjerne fortsette lista med deres kommentarer til hvorfor livet er fint:

- sola skinner allltid. det kan hende det er skyer. men man vet at bak der et sted så skinner sola. alltid.

- man kan spise sjokolade og drikke kaffe. hver dag. i alle fall hver lørdag om man har en godteavtale som meg.

- Gud har en mening med hver en dag.

- sauer kan studeres og det er jo et morsomt syn.

- venner.

- klemmer er gratis.

- man kan snakke gratis på skype.

- danse på bordet.

- verden e full av musikk. (gje mæ musikk midt i magen...1 2 3 4 ganga om dagen...)

- frelsen er bankers.

- å høre noen si HALLELUJAH fort tre ganger.

- imsdal har kommet med vann med rosa etikett.man kan jo bli glad av mindre.

- norge har allerede fått et gull i OL.

- Gud er igår,idag og til evig tid den samme.

- det er så mye fint som enda skal gjøres.

- snøkrystaller.

....

2 kommentarer:

Solveig M sa...

oi!
jeg har skrevet om lykke i min blog i dag, uten å lese din først! What a coincidence!
Gott ist gut!

Hege sa...

Nå er det rosa farge på himmelen og... nydelig!