mandag, april 24, 2006

bryne -hønefoss (3 - 3)


som om det skulle være den mest naturlige plass å tilbringe søndagskvelden på befant jeg meg i går på bryne stadion.
kunne jo ikke avslå da tilbudet kom om å bli med fire unge herrer på kamp.
og det å være med disse på kamp var i seg selv egentlig verdt de femti kronene jeg måtte betale for å komme inn.
ikke at jeg har vært på så fryktelig mange fotballkamper i mitt liv, men jeg lar aldri ledd så mye på en fotballkamp før...takket være mine fire venner.
(les: synging til dommeren. kommentering av hver minste detalj. gjetting på antall tilskuere og tid for opplysning. tilskuer-klokskap. og mye latter og høyrøstet snakk... flott fotballungdom på sitt beste! )

etter å ha kommet meg inn på stadion og forsikret meg om hvilken farge spillerne vi heia på hadde på draktene, ble jeg raskt revet med.
ja, kjartan ble etter hvert riktig fornøyd med hvordan jeg lot meg engasjere.


seieren lå i vente, og da det var fem minutter igjen ledet bryne 3-1, og jeg så for meg en glad guttegjeng på vei hjem.
men slik skulle det ikke gå. først kom det et mål fra hønefoss.
og så et til.
i siste spilleminutt.
og stemningen ute på jæren sank betraktelig. og det var nok flere bønder, og vi med dem, som gikk med halvbøyd hode ut av stadion og håpte på bedre lykke neste gang for de rødkledde.

jeg kom hjem og skulle fortelle mine bofrender hvordan det hadde gått: "VI spilte uavgjort.." kom det automatisk...
vi...
heia bryne!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Meget stolt over deg. Kan fremdeles ikke i min villeste fantasi se for meg deg betale 50 spenn i skranken...

" Fotball engasjerer øyeblikkets lidenskap - kjærlighet, sorg og glede. Fordekte myter og fordommer kan også finne sitt utløp.", sitat et eller annet.

SOLveig sa...

takk kjære bror.

du har all grunn til å være stolt.
det e nok en påvirkning som ubevisst har gått inn, og som vekker engasjementet når man først kommer sæ på kamp.
og æ velge å takke dæ for det engasjementet.

ja.

ellers; meget vakkert sitat.

Anonym sa...

det va nice på kamp. tippe du blir ihuga Bryne fans før året e omme :p

Anonym sa...

du glemte utvisningen av Oyoga "kom fra kenya"

-Gi rasisme rødt kort

"gje an kurs,
gje an kurs,
gje an dommerkurs.
d e han i svart så blåse rart,
gje an dommerkurs"

Anonym sa...

hehe.. =) det er gøy på fotballkamp. du må bare dra mange flere ganga. du skulle jo kommet dæ til kristiansand å sett start mot til, det er jo det som er gøyest. =)

smil

SOLveig sa...

stemme det.
dommeren burde hatt kurs.

ellers så e vidar litt bitter for at æ ikkje heie på viking.
men brynegjengen spurte mæ først...
sånn kan det gå.

Anonym sa...

men vidar N(bryne nr. 7) e happy for det.
vidar L - sløyd fisk
vidar N - fersk, venter på å bli tatt

SOLveig sa...

:) hehe.
ro, ro til fiskeskjær...
hvor mange fisker får du der?