mandag, mai 01, 2006

redda joppe


-død eller levande.

vel, for å si det sånn: "mein hahn ist tot"

kyrre kyrre måtte begraves i søpla her om dagen.

det som da noen timer senere slo meg med kyrre kyrre i søpla i tankene, var hans ferd ut til søppelhaugen med søppelbilen.

bildene som da dukket opp i hodet mitt var sjakten.
og bildene som i mange år har vært gjemt dukket i klarhet opp.

joppes ferd ned søppelsjakten.
søppelbilen som tar med joppe før gutten klarer å redde han.
men gutten gir seg aldri - ut til søppelplassen bærer det.
der blir joppe nesten tatt av en stor, gul gravemaskin...
MEN:

redda joppe
- død eller levande...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fixar.

Anonym sa...

Forresten, hvis kk virkelig bare revnet, kunne du ikke da bare sy ham sammen igjen? Istedetfor å kaste ham..? Forklar.

SOLveig sa...

kk revnet både her og der.
mistet samt en fjær.

innmaten rant ut og bort,
ja det hele skjedde skikkelig fort.

jeg skjønte ikke helt hva som foregikk,
bamser i søpla er jo ikke normal skikk.

men jeg tror jeg innså at hans ni liv var brukt opp,
kk sitt liv sa rett og slett stopp.

Silje Helene Kristin sa...

*snufs!*

Triste barnetv-minner osv............

*klump i halsen*

Unknown sa...

æ HAAATA joppe!!
Det va grusomt da det gikk på BarneTV! Grusom!!
Traumatisk for mæ...
Kem e død?