lørdag, juli 22, 2006

overveldet til tårer...

det er ikke så ofte at øynene mine er fulle av tårer.
i alle fall ikke tidlig på morgenen.
men idag tidlig var de det.

ikke fordi jeg var lei meg, eller noe sånt.
men rett og slett fordi jeg var helt overveldet.

de siste dagene har jeg sittet og gravd i gammelt ny generasjonstoff.
for de som ikke vet det fyller ny generasjon 10 år denne høsten, og jeg har fått oppdraget å lage et sammendrag på hva som har skjedd de siste ti årene.
HELDIGE MEG!!!
så har har jeg sittet med 10 år med nyhetsbrev, avisutklipp, bilder og årsrapporter... og lest.

og det er så overveldende.
til sammen er det så stort. så mange ute på skolene som har fått høre om jesus. så mange hverdagshelter. så mange mange som har tatt imot jesus. så mange vitnesbyrd om folk som ikke har gitt opp. så mange nye land visjonen har spredd seg til.

skoler har blitt forandret.
mennesker har blitt forandret.
ungdomsmiljøer har vokst.

og jeg føler meg så enormt priviligert som får være med på dette.
og i dag tidlig da kunne ikke tårene la være å komme.
av takknemlighet.
og av et stadig ønske i mitt hjerte om at jesus må gjøres tilgjengelig for enda flere.

på flere skoler.
i flere byer.
i bygder.
i nye land og nasjoner.

noen små smakebiter kan du lese om ny generasjon nytt som er i posten om nonen uker... gled deg.

6 kommentarer:

Sandra Elén sa...

Du er sååååå god, Solveig. Du er mitt forbilde, stå på!
En dag skal du få se de du har ledet til Jesus indrirekte og direkte forann Guds trone og tilbe, fordi du er!

Solveig M sa...

Gleder meg til å lese bladet!!!

Anonym sa...

Ja nå sitter oxo jeg her med tårene i øya mens jeg setter avisen sammen. Tenk hva vi er med på, Gud er en STOR Gud.

Egentlig skulle vi laget et lite jubileumstidsskrift, Solveig. I alle fall et på web.

SOLveig sa...

takk,sandra :) nais tu hiir.

solveig, du kan glede dæ. blir som å få en julegave i posten for eksempel.

ja, vi skulle nesten laga et jubileumstidsskrift, redvald.
med stor jubel-faktor :)

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»