søndag, november 12, 2006

pappadagen



idag er det farsdag.
dagen i året som er satt av til ekstra oppmerksomhet til alle pappaer.
og de fortjener det.

pappa er min helt.
ingen er som pappa.
og er det noen som fortjener et innlegg her på bloggen, så er det min pappa
- hallgeir.

jo, mer jeg tenker på det,
jo mer skjønner jeg hvor heldig jeg er som har den pappa som jeg har...

pappaen min er den mest tålmodige jeg vet om.
og pedagogisk. hvorfor han ikke er lærer er jo et godt spørsmål?
men pappa kunne ha vært så mye; frisør, gartner, snekker, murer, pedagog, annleggsarbeider, tømrer, kunstner, barnevernspedagog....
..men det ble økonom.

pappa har stilt opp.
alltid.
med hjelp. med råd. med timer. med kjøring. med tålmodighet. med ressurser.
han har lagt glider på skiene mine i flere døgn til sammen,
han har sikkert brukt måneder i bil til sammen for å kjøre meg hit og dit.
og han har i alle år bare stilt opp.

pappa har den beste humor.
synes i alle fall jeg.
jeg ler når jeg snakker med pappa. masse.

pappa er den som kan varme føttene mine når jeg fryser.
jeg fryser alltid på føttene...
bare synd han bor så langt unna.

pappa, du fortjener minst en farsdag i året!
minst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

takk for de mange fine ord,
det varmet et pappahjerte.
eg skal varme føttene dine i jula

Anonym sa...

Ja,du er heldig Solveig! Han fortjene kommentaren din.