onsdag, desember 27, 2006

jul i vika.


du ser stort sett bare pappa med forkle på en gang i året
- på julaften.
men så er det jo også viktig å ikke søle på
hvitskjorta
når man skal skjære opp kalkunen.

kjøkkenet er forbeholdt mamma og pappa,
og oss andre gjør klokest i å la dem ta seg av jobben.

og der er helt greit
- det smakte nydelig i år også.



terje er i form.
og har uttrykt at jula er til for
å spise
og
for å styrke
familiebånd.

vet ikke helt om jeg er
100 %
enig,
men likevel
- viktige
ingredienser
i en jul.



ingla og
jeg.
sitter alltid sammen.
og blir stort sett mett samtidig.

men gleder oss over jul
og
fellesskap.

"artig for ungan".

- det er min kommentar.
alltid.

"du store all pakka - så liten den er"
- det er pappa sin...



ellers så kan det være
vanskeligere
å bryte
kransekake
enn mange tror.
mamma
er nemlig rutinert på
perfekt
kransekakeseighet.

sånn at man nesten skulle trent på
treningsstudio
på forhånd.
bare at det ikke er treningsstudio i
kåfjord.

neppe i framtiden heller.



farmor er i storform.
som alltid.
og har en utømmelig kilde med energi,
som jeg også satser stort på å ha når jeg en dag runder 85...



onkel roald liker lys.
det er hva som er å si om den saken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Onkel Roald er en artig kar han er bare rar og rar.
Farmor er i kjempe form hun er ikke som en orm.
Pappa er blitt kelner og og skenker brus til seg selv.
Mamma er lystig og glad og jeg synger lalala.
Solveig er så snill men aldeles ikke vill.
Terje er så tøff at en er litt røff.
Og når onkel Roald må på do så må alle vente på han og da blir det så stygg lukt på do hohoho.

Anonym sa...

ser ut som du har hatt en flott jul kjære solveigvennen!! d har me her hjemma i sanniZ og;) gla du flytta ner her, du e kule!! godt nytt år å takk for det gamle!! sees på nyåret! hallelujah

Anonym sa...

Få hør!

Anonym sa...

Godt nytt år Solveig!