fredag, januar 19, 2007

ører? nei, ikke denne...

i tiende begikk jeg og elisabeth oss ut på prosjekt sy en teddybjørn.
parantes
elisabeth gikk i går over streken til å bli 23 - gralla.
synd vi ikke er sammen og kunne gjentatt suksessen med lys på pizza...
parantes slutt
resultatet ble to prikklike bamser,
den ene er avbildet her.

i slutten av prosjektet gjorde vi en helhetsvurdering,
som resulterte i at bamsene ikke fikk ører
- noe vi syntes va helt naturlig,
helhetsvurderingen tatt i betraktning.

vi, jeg og elisabeth, er begge enige om at bamsene er slik de burde være,
og ørene ville ikke ha vært på sin plass.

merkelig nok har alle andre i verden (sorry sterke ytringer, rune) meninger om a bamsene burde hatt ører...
hva er galt med verden, spør jeg?
hvorfor blir våre teddyer møtt med latter?
jeg kan selv ikke sju år etterpå forstå noe som helst av kritikken.

teddy skal ikke ha ører.
han har ikke ører.
slik er han skapt. perfekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEEELT enig, Solveig og tusen takk for gratulasjoner! Bamsene våre skal ikke ha ører! De (alle som klager) skulle ha sett ørene... Helt uklokt. Pappa har en bamse fra da han var liten og den har ikke ører. Inbiller jeg meg selv da. :)

Her har jeg semester før vårterminen begynner og det er herligheter. Feire bursdag og i dag (kryss i taket og bank i bordet) snør det!! Første gang jeg har opplevd det her ved Göta älv.

Hurra! Du e den beste! Puss Puss

Anonym sa...

Huske alle timane du og elisabeth tilbrakte på rommet ditt med å sy dei bamsane. Må bare innrømme at eg og syntes dei såg ufullkommne ut. Men dei er jo unike! Kanskje tvillingar?