torsdag, januar 11, 2007

tatt på senga..?

i morges var det en overraskelse som ventet meg og rogalendingene.
snø.

det moroe er at snøen alltid kommer overraskende på her nede.
og leser du nettavisene er det stengte veier, kolonnekjøring, biler i grøfta og null kontroll.
på grunn av et snøfall på knappe centimeterne.
jeg ler.
nå har riktignok heller ikke jeg skiftet til vinterdekk enda,
men dog, i slike situasjoner må man få kalle søringer for søringer.

skulle likt å se søringene mellom meterhøye snøskavler på kvænangsfjellet eller saltfjellet i snøstorm.
jeg mener, det ville vært livsfarlig å befinne seg der samtidig...

tatt på senga er for øvrig et ekstremt dårlig uttrykk...

8 kommentarer:

Anonym sa...

æ kan totalt samtykke i detta innlegget!
det e hysterisk. i fjor prata alle her om snøstorm. æ holdt på å gå åt av latter. det snødde. punktum.

men det e vel ikkje alle som veks opp på en plass der det først e storm når hustakan flyg av.

ragni sa...

Hehe.
Ja du får sakt d:)
Heilt enig æ og.D unødvendige hysteriet, og beredskapen e undeholdanes ivertfall!

Anonym sa...

Håper du skifter dekk om vinteren fortsetter...Det kan jo vere farlig for den som er nordfra og! Elles er eg enig i at søringar er ubruklege ved fyrste snøfall.

Anonym sa...

denne var morro, ikke på søringan sin bekostning, men den var litt morro.

tatt på senga er et litt rart uttrykk ja.

Anonym sa...

fortalte historien om oss galne søringer, som har kolonnekjøring å ekstra nyhetsending om den 2cm me snø me fekk, t di t tannlegen min å assistenten hennas. Begge va fra nord norge å holdt på å le seg ihjel:)ska ver enige d e drøyt! håpe d jekk bra som fotograf! jubalu for 2007!!!

Sandra Elén sa...

No e det læng siden æ ha hørt fra dæ, kors går det?
Nå er det bare det beste lovesongen, eller lovsangen om du vil inne på bloggen min. take a look...... he he

Anonym sa...

snø på vestlandet hadde æ ikkje trudd det skulle bli med det første. du veit, global oppvarming og alt mulig..

peace out :)

SOLveig sa...

sånt skjer.
sånt skjer.

snøen forsvinn jo like fort som den kommer,
men baluba blir det.
og ørjan, ja det e moro
- på søringan sin bekostning;)

hehe.