tirsdag, mai 01, 2007

det står en grønnmalt benk i hagen..


..nå nærmer det seg to år siden jeg jobbet på gamlehjem, noe jeg forøvrig savner veldig, men sangene sitter fremdeles som støpt.
blåveispiken; hun går og rusler...
nidelven; stille og vakker du er, her hvor jeg går og drømmer - drømmer om henne jeg hadde så kjær..
de nære ting; du syns dine dager er usle og grå, hva er det du søker? hva venter du på..

...og slik kunne jeg ha fortsatt.
men dagens post skal vie sin oppmerksomhet til sangen:
det står en grønnmalt benk i hagen.

nå kan jeg teksten på den også,
men om jeg skriver den blir det hele ikke så spennende.
så derfor lar jeg være.
men for å si det sånn; det kan være fint å være en grønnmalt benk av og til.
skulle gjerne vært en selv..til tider.
mye kan dessuten skje på en grønnmalt benk.
i fortid i framtid.

i sandvedparken står det flere grønnmalte benker.
det gjør det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanskje det blir slik jobbing ein vakker dag! Aldri godt å vite. Du egner deg i alle fall til å synge med dei gamle. Til fredag skal eg med 4.klasse på gamleheimen og synge vår songar og 17.mai songar. Gleder meg. Den største gleda du kan ha, det er å gjera andre glad.

Anonym sa...

Kanskje det blir slik jobbing ein vakker dag! Aldri godt å vite. Du egner deg i alle fall til å synge med dei gamle. Til fredag skal eg med 4.klasse på gamleheimen og synge vår songar og 17.mai songar. Gleder meg. Den største gleda du kan ha, det er å gjera andre glad.