tirsdag, januar 15, 2008

alternativ skiprep.


lykken er til å ta og føle på.
ekstasetendenser.
årets første skitur nærmer seg.
og da 2007 hadde en statestikk på null skiturer når skigleden uante, nye høyder.


litt utfordringer byr det likevel på.
utfordring 1: ingen pappa i nærmeste omkrets til å preppe ski (har jeg noen gang før gjort det selv? nei...)
utfordring 2: hvor egner det seg å preppe skiene..
utfordring 3: hvordan skal jeg preppe skiene? og mannen i sportsbutikken forstår ikke en gang spørsmålet når jeg spør om LF8-glider...

løsning 1: solveig prepper skiene selv. med gode innspill fra pappa på telefon.
løsning 2: tja, gangen gjør sin nytte..
løsning 3: da gangen helst ikke bør fylles med glider på gulv og jeg kun har et strykejern jeg gjerne fortsetter å stryke klærne med og mannen ikke tok det der med LF8..
...DA prøver solveig ut en ny type smøre glider med svamp, riktignok under sterk skepsis, og tenker at den er jo i alle fall lilla...

i hele prosessen kjenner jeg virkelig:
JA, JEG ER NORDMANN
- FØDT MED SKI PÅ BEINA!!

1 kommentar:

Anonym sa...

En slik svampglider er faktisk brukbar!! Har prøvd! Sandelien anbefalte en slik,den står det enda litt igjen av i kjelleren. Sikkert bra!! God tur til fjells i herlige skiløyper- og nyyyyt det i lange drag. Ser fram til referat her på bloggen. Men Hallgeir er uansett best når det gjelder ski prep.