søndag, oktober 22, 2006

kenguruhallelujah!!!


lørdag var dagen kommet.
da mitt store mål med turen overseas var kommet:
se en vill kenguru..

med en passende bil for oppdraget var vi på veien før klokken ni.
jeg
sonja
aleks
irene
håkon

en gjeng med nordmenn som aldri hadde sett ville kenguruer før,
men dette kunne bli dagen...



gjengen i baksetet var mer enn klar.
spesielt jenta til venstre, som var overmåte gira.
med en cirka veibeskrivelse fra kristen var vi klar for hva blue mountains hadde å by på...

..etter å ha kjørt litt lenge uten skilt til kenguruer, begynte vi å ane uro.
panikken begynte en smule å stige i jenta til venstre da vi fikk høre at det var åtte timer i motsatt retning hvis vi skulle til et kenguruområde.
drømmen om en vill kenguru begynte å se mørk ut, men vi ble bedt om å prøve turistkontoret lenger nede i gata...



ved turistkontoret lenger nede i gata var dessuten en av blue monutains hovedattraksjoner; tre søstre.
vi er nå høyt oppe på fjellet og mye over tusen meter over havet.



her traff vi dessuten på tidenes ugabushmann, og håkon ville absolutt betale for å få tatt bilde av so-jentene og han. og de stilte selvfølgelig opp.

men bedre enn alt annet. de kunne fortelle oss at om vi kjørte litt tilbake, som var der sonja hadde ment vi burde ta av, kunne vi finne et område med både kenguruer og annet fint.

drømmen var igjen høyst levende.
og gira satte vi oss igjen inn i bilen igjen.
og hva kunne vi oppleve en time senere:


hyl og glede.
full måloppnåelse.
ville kenguruer på nært hold.
veldig nært hold.


fullkommen lykke.

high 5.
high 5.
high 5.

og nok et hyl.


irene og håkon.

alle fem, lykkelige nordmenn på vellykket kengurujakt.

og jeg drar hjem til norge med glede i hjerte.

folkens: JEG HAR SETT VILLE KENGURUER!!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med kengurujakta.

Kristen sa...

det var jo bra at dere fant kenguruene.. jeg tror nok bilde av irene og haakon er et av de bedre bildene jeg har sett.. haakon ser jo meget bra ut paa dette bildet!

Anonym sa...

Husk at du skulle ta med en kenguru til meg.
I LOVE YOU!=)

Anonym sa...

årh
*sjalu*
sånn positivt

Idalexa sa...

driiiiitstili!!!!!

SOLveig sa...

joda folkens, la mæ bare få sagt at dettan va en opplevelse for livet.
og maria, æ og sonja e mye tøffere enn mange skal ha det til. :)
men for all del, alex tok sæ av edderkoppan sånn e for farlig for oss to...

elisabeth sa...

hehe:)
fikk du virkelig ho sonja til å gå så nært?
og ellers, nei, ho skulle vel helst hatt et eget slott å tiss i;)

Solveig M sa...

WOW, altså!!!
Jeg har nå ...ehh... sett ekorn for første gang i mitt liv her i frankfurt (som om det var noe å skryte av...)

Unknown sa...

som den slankeste dama på skolen, (lol, :p) vil æ bare ha sagt at det hjelp liite. æ savna dæ fryktelig fryktelig frykteliig. det gjør faktisk ooondt sånn sell om vi ikke lar følelsan syre live... :P
e bare så vant til å ha dæ her. parfymelukta di heng igjen i sængklærne... og det e bare så dust at æ ikke ser dæ før til sommern...
men LENGE leeeeve MSN!!!
:) smiiile
(oppgavesrivinga går greit)
loooove you love you
love ya!
æ e faktiisk bestemt på 500 poeng!!
du vakke der! (for du ditcha mæ da æ trengte dæ som mest???!?!!.lol)
og high 5
fikk besje fra irene oh håkon om å LEGG NED high 5'en
lol. men whatever sir bare æ
smask

Sandra Elén sa...

ja, ja viss man bare får lov å få kortet, det er noen dumme damer i banken som sier at jeg ikke får ov å få det, fordi jeg jeg ikke møter opp selv.