søndag, november 05, 2006

la meg få fortsette å uttrykke min begeistring...

..livet er fullt av begeistring.

og som en oppfølging fra forrige punkt så er det mer som er begeistrende.

så her er en liste med ting som gjør meg begeistret for tiden:

1. det finnes svar.
det finnes gode svar. og let så skal du finne.
selv på vanskelige spørsmål finnes det svar.
last for eksempel ned talen fra sentrumkirken forrige søndag: spørsmål til en kristen...
www.sentrumkirken.org

2. ungdommer.
få ting gjør meg gladere enn en kveld sammen med tenåringer.
fredag var fantastisk!! nå blir det fullt trykk hver fredag fram til juleshow 15.desember.
til alle fantastiske tenåringer i sentrum: love you all!!!

3. læsta og votter.
det erså bra at det finnes læsta og votter.
man slipper å fryse.
det er mye læsta og votter ute og går i livet mitt for tiden.

4. interessant pensum.
det er ikke lenge til eksamner, og det skulle gjerne vært noen uker til til å pløye seg gjennom pensum.
men i alle fall: pensum er interessant, jeg har nytte av det jeg lærer!
og DET gjør det hele mye lettere.

5. smootown
la meg bare få legge til ti utropstegn her
!!!!!!!!!!
ny generasjon har fått nettsamfunni samarbeid med smootown.
helt genialt.
bli innbygger i nettbyen du også: gå inn påwww.nygenerasjon.no, velg nettsamfunn...
- det er her det skjer!!
(solveig2 er mitt navn, så finner du meg og kan komme på besøk til huset mitt)

6. ingrid
ingrid fortjener et eget punkt på lista.
fordi hun er en stor glede og oppmuntring i mitt liv.
fordi ingrid er ingrid.

7. minnet om kenguruene som ikke slipper taket.
det er fremdeles veldig fint å tenke på at jeg faktisk har sett ville kenguruer.

siden sju er et hellig tall velger jeg å slutte lista der;)

7 kommentarer:

Unknown sa...

du er herlig!!
kenguruer...
og alt som står her er bare så "riktig solveiiig"
strength and dignity sier bare jeg

SOLveig sa...

viktig å være sæ sjøl veit du, sonja;)
men du må virkelig glede dæ til videoen - der e du dæ sjøl..;) ;) blunk blunk. tjihi.

vi e de vi e
- og det e fint.
og fint e det og at du e en likesinned.
!!
litt lik liksom.
ganske mye faktisk.

Sandra Elén sa...

hei, du har et fantastisk engasjement, kan du ikke smitte litt av det på meg, du er sååå god, det er så godt å høre at du elsker det du driver med.

Anonym sa...

Jeg er spent på å høre hvordan det gikk med møtene i klubben. Vi trenger noen tips her oppe i nord.

Idalexa sa...

så enig med punkt 3. hold på å frys fingran av mæ (les: æ e alltid iskald på hendern).

:-)

Anonym sa...

haha. smootown, norges kristne nettsjekkested. syns det er litt småtragisk.

SOLveig sa...

berit: eget innlegg kommer til ære for dåkker. seff dele vi tips,og i alle fall med andre nordlendinger;)

bruden: du kan si ka du vil... æ syns det e storslagent. :)

sandra: smitte-smitte!! :) kommer til oslo om noen uker og skal ha eksamen forresten..