onsdag, november 08, 2006

novemberdager.


det begynner å bli kaldt ute.
sånn at man også må ha på seg læsta inne. uansett.
jeg har med meg læsta på jobb
- som seff matcher resten av det jeg har på meg.
det er derfor det er viktig med mange par læsta.
mange forskjellige par.
helst farmorstrikka.

men på kalde novemberdager med læsta, sånn som denne,
da man kjenner at lufta er litt skarp og det kommer frostrøyk når man puster,
det er da man savner nord-norge
og kåfjord.

fordi man vet at i kåfjord er lufta enda skarpere
og friskere.
fordi man vet at i kåfjord er novemberdager vinterdager,
med snø.
fordi man vet at i kåfjord er det ikke bare læsta som varmer føttene,
det gjør også peisen som er full av ved pappa har hugget i skogen,
samt hendene til pappa.
fordi man vet at i kåfjord kan man ikke bare nyte lufta,
men også stillheten og fjellenes skjønnhet.

og fordi man vet at på himmelen i kåfjord er det ganske sikkert man får se et stort og vakkert
nordlys.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det var et fantastisk Nordlys her ein kveld. Det var bare så vidt eg hadde "råd" til å gå og legge meg. Blei ståande ved soveromsvinduet og bare nyte synet. Nesten identisk med det du har på bildet her. Det kan ikkje forklarast. Detr må opplevast og hørast!

Anonym sa...

Og det er derfor du må bo i fantastiske nord norge!! Ingen over, ingen ved siden!!

Silje Helene Kristin sa...

æ hadde prøve i mediedesign i dag.. og gjett ka? oppgaven va å lage / redigere utkast til ei hjemmeside t Kåfjord kommune ;D med bilda og d heile... ;) då tenkte æ på dæ, Solveig.. :)

Solveig M sa...

Nooooordnorge!!!

Idalexa sa...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeni!