fredag, mars 02, 2007

fem dager,men i prinsippet ti...

om alt som har skjedd.
minus litt.
pluss noe annet.


forrige uke ble kongen 70 år.
det ble feiret i 5 dager, som seg hør og bør.
lørdagskveld var det slottsball.
jeg skulle gitt ganske mye for å være med på slottsball btw.
celine spurte meg om hvem jeg ville hatt til partner for kvelden... tror jeg ville ha valgt prins william?!
men nå er jeg lite kongelig, sånn i jordisk forstand i alle fall, og var ikke på slottsball,
men i oslo det var jeg.

klokken ti over halv elleve skulle det være en overraskelse for kongen ute på slottssplassen.
selv om garden og barna gikk i fakkeltog og gjorde sin beste innsats,
og selv om fyrverkeriet var ganske imponerende,
og selv om korpset spilte bra,
så bød det hele ikke spesielt på store overraskelser.
og folket stod liksom slæsj lizzm stod bare og ventet på at noe mer skulle skje.

kongefamilien og andre kongelige smiler og vinker på ballkongen.
og alle venter lizzm på noe mer.
men ingenting mer skjer.
jeg er vitne til en pinlig stillhet,
og det på kongens 70 års feiring.
noen begynner å synge hurra for deg, men det blir mest bare pinlig det også.
jeg tenker jeg kunne ha kuppet showet,
men gjør ikke det heller...
..så går de kongelige inn til sitt.

dagbladet søndag: den hemmelige overraskelsen til kongen var fyrverkeri...

ingen videre kommentar.

det eneste jeg vil kommentere er at jeg i nattemørket klarte å se hvem som var ari behn, og det er jeg nokså førnøyd med.



nå er dette bildet snart en haug med år.
men den vakre piken til venstre er grunnen til at jeg befant meg i oslo sist helg.
elise!
det ble vakkert. det ble mange kafébesøk. det ble kake. det ble kaffe (ganger en ukjent x).
det ble det meste som fint er.
og det ble det jenter liker: å snakke.

på en dag sier gutter 12 000 ord. jenter; 25 000...



tre av de fem siste nettene har jeg tilbragt på natttog.
natt til mandag. natt til torsdag. natt til fredag.
snakk om å være flink økonomisk student.
nå er jeg riktig nok to pledd rikere, kunne vært tre.
gode timer søvn er derimot en mangel og jeg gleder meg stort til sengetid.
hallelujah.




ellers så føler jeg behov for å si følgende:
1. ingrid er den perfekte frisør. jeg har vel aldri før vært så fornøyd.
2. personlig utvikling kan bli en hit.
3. boka jeg leser er fremdeles skikkelig bra - den heter "velsignet er de enkle ting", for alle dere som lurte..
4. . . .
5. i like. bandet spilte selv om de egentlig ikke skulle det, på ungdomsmøtet. fantastisk - for noen folk..!! privilegert.
6. hyling med marie er som alltid utrolig godt for sjela.
7. nye ord er under opparbeiding.
8. jeg har hevet med på tights-moten.
9. jeg har fremdeles tre potteplanter som lever.
10. henging med Jesus anbefales!

m-hm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sisten, du har'n! Sjekk bloggen min for mer info ;)